Освіта – ключове антикризове рішення

Пандемія, яка охопила світ, завдала величезної шкоди економіці держав і загострила існуючі соціальні проблеми безробіття, працевлаштування та матеріального забезпечення населення навіть економічно розвинених країн. Необхідність протистояти і вижити в умовах, що змінилися дала новий поштовх розвитку тенденції переходу всіх сфер життя в цифрову середу Інтернет. Цифрові офіси державних і приватних організацій, магазини, медичне обслуговування та освіту не тільки дозволяють дотримуватися необхідних карантинних заходів захисту населення, а також економічно вигідні. Такі зміни багато в чому незворотні, і спричинять за собою глобальну кризу на ринку праці.

У цих умовах тільки здатність швидко перекваліфікуватися, максимально розширити свої професійні знання і навички, здатність креативно мислити і рухатися в ногу зі світовими тенденціями дозволить побудувати успішну кар’єру і реалізуватися в бізнесі. Освіта академічна, приватна в бізнес-школах і на корпоративних курсах або індивідуальна самоосвіта є ключовим антикризовим рішенням.

Трансформуватися кадрам необхідно вже зараз, паралельно і в ритмі з вимогами ринкового середовища. Вже зараз існує величезна кількість можливостей підвищити свій професійний потенціал дистанційно на платформах Масових відкритих онлайн-курсів за дуже помірну плату або взагалі безкоштовно.

Про те які можливості подолати кризу відкриває дистанційне навчання у Вищій Школі Економіки та Управління при РАТЕГ поговоримо з Головою Правління Асоціації Сергієм Власенком.

Яка роль освіти в подоланні економічної кризи в Україні?

Я б хотів почати з самого поняття «криза». Для мене дуже близьким є приклад трактування китайського написання слова «криза», яке складається з двох ієрогліфів, що означають, відповідно, «небезпека» і «можливість». Небезпека полягає в руйнуванні і втратах, а можливості – в творенні і розвитку.

Кризові періоди є закономірною частиною еволюції суспільства і економіки, зокрема. Здатність держави або окремої людини визначити і розкрити нові можливості розвитку і процвітання визначає здатність виживання. Криза штовхає людину на пошук нових форм зайнятості, інструментів і підходів ведення бізнесу, виявлення нових джерел заробітку.

Україна – молода, політично і економічно незріла держава. І багато хто може сказати, що криза – це постійний стан руйнування нашої держави з невмілими і слабо організованими спробами побудувати щось горде українське, на підставі запозичених у більш розвинених країн цінностей і моделей. Але криза, перш за все, відбувається в головах. В голові (а в даному випадку точніше «на чолі») держави або в голові окремої людини.

Так ось, саме освіта може стати потужним імпульсом розвитку можливостей, які надає криза. Освіта – це інструмент творення, Тобто проаналізувати, відібрати потрібне і створити нові ідеї, моделі мислення, підходи і рішення розвитку. Кожен з нас повинен взяти на себе відповідальність і творити себе в обраному напрямку відповідно до вимог часу шляхом навчання в національних або зарубіжних вузах, бізнес-школах або самостійно користуючись необмеженими ресурсами дистанційного електронної освіти, яке стало особливо актуальним у зв’язку з пандемією. І тут існує тисячі можливостей розкрити свій потенціал і вийти на новий етап успішного життя.
(Прим. 1000 КЛЮЧІВ ВАШОГО УСПІШНОГО МАЙБУТНЬОГО )

Як ви оцінюєте потенціал академічної і самостійної освіти? Вища освіта або бізнес-школа?

Потенціал великий як у академічної, так і у самостійної освіти (бізнес-школи, лекції експертів, книги, курси). Питання в освітніх стандартах навчального закладу, актуальності знань і практичному втіленні отриманих знань. З іншого боку, неможливо навчити того, хто не готовий вчитися, як би він не вчився: в вузі, в бізнес-школі або на відкритих Інтернет-платформах. Будь-яке навчання вимагає дисципліни, цілеспрямованості і сили волі.

У мене за плечима 4 вищі освіти і МВА у Відкритому Університеті Великобританії. І я все життя займаюся самоосвітою: читаю книги, слухаю аудіокниги і лекції відомих експертів. Я по натурі бізнесмен і мені просто необхідно розширювати свій робочий інструментарій підходів новими рішеннями. Я прагну до універсальності своїх знань і навичок. Крім того, в книгах і лекціях я черпаю масу блискучих ідей з розвитку та співробітництва.

У питанні вибору вища освіта або бізнес-школа не може бути однозначного «або». Якість академічної освіти гарантує держава, видаючи ліцензії і призначаючи рівень акредитації вузу. Українська вища освіта сильно відстає як за своєю актуальністю так і по практичності знаннь викладачів. Тут можна отримати лише загальні фундаментальні теоретичні знання в обраній спеціальності, підтверджені державним дипломом.

При отриманні другої вищої економічної освіти назви предметів і кількість академічних годин навчання в вузі і школі-бізнесу може бути однаковим, але різниця полягає в якості. Як правило, найбільш сучасні і специфічні знання, прив’язані до практики можна отримати в бізнес-школі. Часто, умовою проходження акредитованих МВА-програм є наявність досвіду роботи на керівній посаді або в якості власника бізнесу. Для навчання в «Вищій Школі Економіки та Управління» такий досвід є бажаним, але не є обов’язковою умовою навчання.

Самоосвіта підтримує впевненість у ваших професійних якостях і компетентність, що відповідає вимогам часу і ринку.

При прийомі на роботу, дуже часто звертають увагу на те, як давно і де людина отримала освіту і досвід роботи. Прагнення до саморозвитку, здатність самостійно вчитися, а також широта знань і навичок є вирішальними перевагами здобувача.

Як Вища Школа Економіки та Управління допомагає випускникам подолати кризу?

Школа працює вже 3,5 роки. Ми випустили вже три потоки студентів. Найпопулярнішими спеціальностями є «Організація і менеджмент підприємства», «Державне та муніципальне управління», «Психологія». Дистанційна форма занять робить навчання в школі зручним і доступним, в тому числі для іноземних студентів.

Нашим головним антикризовим завданням є «прокачування мислення» наших студентів. Спеціальні знання та навички, методики, лекції та література спрямовані на пошук і реалізацію нових креативних і компетентних рішень.

Архів навчальних матеріалів Школи є постійним і цінним джерелом ідей та знань наших випускників.

Девіз РАТЕГ «Створюємо світ, поєднюючи можливості» також є принципом роботи Школи. Ми підтримуємо партнерство студентів у спільних проектах, а також надаємо Інтернет-платформу для реклами послуг і реалізації ідей і проектів наших випускників.

Прикладами такого співробітництва можуть бути проекти Площа Зірок, де відразу кілька наших випускників об’єдналися (Олександр Соколинський, Володимир Бульба – «Спільна Перемога», Алла Сокол – Sokol Jewellery, Андрій Пельц – Pelts Clinic). Разом з «Спільна Перемога» ми працюємо над проектом «Пам’ятник медпрацівникам усього світу». Спільно з представником компанії SES (провідний супутниковий оператор в світі), випускником школи Олександром Пелехом здійснюємо «Програму розвитку телерадіокоммунікаціонного забезпечення громад», а також працюємо над проектом Інноваційний хаб. У партнерстві з Національним Реєстром Рекордів України, президентом якого є випускник Валентин Щербачов реєструємо учасників масових рекордів України.

У напрямку туризму ми співпрацюємо з Діаною Власенко, Міжнародні права – Сергій Веркаліс, а з Ярославом Волковим ми реалізуємо інвестиційний проект з будівництва сонячних електростанцій.

Партнерські зв’язки пов’язують РАТЕГ і Лігу професійного боксу України (президент Михайло Зав’ялов), а також страхову компанію CityBrokers (керівник Дар’я Рогова).

Останнім часом ми активно співпрацюємо з керівником проекту Міжнародні Мости Богданом Данильченко. РАТЕГ брала участь в заході – культурно-економічний міст «Україна – Японія», а до кінця року ми плануємо ще один спільний яскравий проект.

Це все наші випускники, співпрацею з якими ми пишаємося.

Які перспективи розвитку Школи?

В цьому році ми підписали меморандуми про співпрацю з двома державними вузами: Херсонський державний аграрно-економічний університет і Національний університет «Києво-Могилянська академія» та плануємо встановити співпрацю з ще одним дуже авторитетним університетом України.

Також готується лінійка середньострокових і короткострокових освітніх програм. Ведеться активна робота з успішними практикуючими тренерами та експертами для створення якісного інформаційного продукту.

Також плануємо ввести срібні клубні значки для членів нашого ділового співтовариства, над дизайном і виготовленням яких працює провідний ювелір України, призер багатьох національних і міжнародних конкурсів Алла Сокол (бренд Sokol Jewellery).

Активно розробляємо нову концепцію сайту РАТЕГ і Школи, щоб реалізувати намічені цілі і завдання.

Ми завжди відкриті до пропозицій щодо співпраці і з оптимізмом шукаємо в кризі нові можливості розвитку. І як завжди, закликаємо інвестувати в себе і розширювати свої горизонти.

Share this:
/ школа